ראשי » כללי » הנכס רשום על שם בן הזוג? כך תוכלי לקבל חצי ממנו בגירושים

הנכס רשום על שם בן הזוג? כך תוכלי לקבל חצי ממנו בגירושים

אחת מהסוגיות המורכבות ביותר בעת גירושין, היא הרכוש. מה באמת עושים איתו? למי הוא שייך? ומה אומר החוק בנושא? מה קורה אם לאחד מבני הזוג יש נכס שרשום רק על שמו? האם בכל עת, בעת הגירושין, בן הזוג השני יוכל לקבל חצי ממנו? מה חשוב לדעת בנושא חלוקת רכוש בגירושין? אם גם אתם מוטרדים מהשאלות האלה, כדאי שתעיינו במאמר שלפניכם.

מה קובע בית המשפט בנושא חלוקת רכוש בגירושין

ראשית, חשוב להבין מה אומר החוק היבש. אם הנכס היה רשום על שם צד אחד, הרי שהצד השני לא חייב לקבל חצי ממנו בעת פרידה. עם זאת, הצד השני יכול לטעום שכל החיים היו משותפים, ולכן גם הנכס מלפני הנישואין. בתי המשפט פוסקים בסוגיות דומות בדרכים שונות. כל מקרה, כמובן, נבדק לגופו. הרבה פעמים כאשר מדברים על חלוקת רכוש בגירושין יש משמעות לשאלה מה מצבו של כל אחד מהצדדים.

כיצד התנהלו החיים המשותפים?

ניתן לראות שעוד נתון שמשפיע על בית המשפט בהחלטתו, זו שאלת החיים המשותפים. איך הם באמת התנהלו לכל אורך השנים? והאם הייתה חלוקה שווה בנטל וגם בנכסים? האם יש חלוקה שווה כיום, בכל מה שנוגע לניהול החשבונות? האם אכן מדובר על ניהול של חשבונות משותפים? כל הגורמים האלה יכולים להשפיע על השאלה מה יפסוק בית המשפט. לכן ברור מדוע כל מקרה, בסופו של דבר, נבדק לגופו. חשוב לזכור שגם השאלה כמה כל אחד מבני הזוג מרוויח יכולה להשפיע על החלטת בית המשפט.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

האם אפשר להימנע מוויכוחים של חלוקת רכוש בגירושין מראש?

ראשית, כל עוד אתם נשואים, ניתן יהיה לשנות העניין ולהחליט שהנכסים יהיו רשומים על השם של שניכם. זה יכול להקל עליכם בעת פרידה. מצד שני, מטבע הדברים, לא תמיד שני בני הזוג יהיו מעוניינים בכך, וזה יכול לעורר ויכוחים. לעומת זאת, הסכמי ממון יכולים להקדים תרופה למכה. בהסכם ממון מתייחסים גם לרכוש שהיה לכל אחד מבני הזוג לפני הנישואין. בצורה כזאת כל אחד מבני הזוג יוכל לקבוע ולהחליט עבור עצמו מה לעשות בנכסיו.

החשיבות של סידור וחתימה מבעוד מועד

הסכמי ממון הפכו בשנים האחרונות לצעד שלא מתחתנים בלעדיו. אנשים אומנם רואים בכך צעד לא רומנטי, אך בפועל, זה חשוב. לא בכדי כולנו מכירים את המשפט: מרבה נכסים מרבה דאגה. ההוכחות בשטח מראות שכל עוד יש לאדם יותר נכסים, יש לו יותר פרטים לדאוג להם. לכן, אם אתם בעצמכם נמצאים רגע לפני החתונה, כדאי שתעצרו. אומנם אתם לא חייבים לחתום על הסכם ממון, אך כדאי לחשוב על הדברים. אם כל אחד מכם מגיע עם רכוש אחר לחתונה, אפשר יהיה לעשות חלוקה. בצורה כזאת, אפילו אם תתגרשו, כל אחד יקבל את חלקו.