ראשי » דיני משפחה » גירושין בהסכמה – המדריך המלא על התהליך שלב אחרי שלב

גירושין בהסכמה – המדריך המלא על התהליך שלב אחרי שלב

החלטה להתגרש היא אף פעם לא החלטה קלה. גירושין לא חייבים להיות בריב וניתן להגיע גם לגירושים בהליך של פשרה והסכמה. עורך דין גירושין מומלץ יוכל לסייע לנו להתגרש בהסכמה מבן או בת הזוג שלנו. הליך בו מתגרשים בהסכמה נקרא גם גירושין בהסכמה. בהליך זה בני הזוג מנהלים משא ומתן בנוגע לתנאי הסכם הגירושין שלהם וזאת מבלי להגיע לבית משפט. שני בני הזוג יכולים להיות מיוצגים במהלך המשא ומתן על ידי עורך דין מומחה לדיני משפחה.

גירושין בהסכמה
בתמונה: זוג נשוי בתהליך עוברים על תנאי הגירושין מול עורך דין גירושין.

מה זה התהליך גירושין בהסכמה?

החלטה להתגרש היא אף פעם לא החלטה קלה. גירושין לא חייבים להיות בריב וניתן להגיע גם לגירושים בהליך של פשרה והסכמה. עורך דין גירושין יוכל לסייע לנו להתגרש בהסכמה מבן או בת הזוג שלנו. הליך בו מתגרשים בהסכמה נקרא גם גירושין בהסכמה. בהליך זה בני הזוג מנהלים משא ומתן בנוגע לתנאי הסכם הגירושין שלהם וזאת מבלי להגיע לבית משפט. שני בני הזוג יכולים להיות מיוצגים במהלך המשא ומתן על ידי עורך דין מומחה לדיני משפחה.

רוצים לקבל ייעוץ מעורך דין גירושין? השאירו פרטים

היתרונות של תהליך גירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה הם תהליך שיכול לקחת מספר חודשים. תהליך בו בני הזוג מנהלים משא ומתן בנוגע לתנאי הסכם הגירושין החל מאופן חלוקת הרכוש ועד אופן חלוקת המשמורת של הילדים המשותפים. היתרונות של הבחירה להתגרש בהסכמה הם רבים. יתרונות אלו כוללים את היכולת של בני הזוג להתגרש לא דרך הסכם שיכפה בית הדין על שני בני הזוג אלא על ידי הידברות הדדית. שמירה על ערוצי תקשורת פתוחים בינינו ובין בן או בת הזוג שלנו מהם אנחנו נפרדים יכולה לסייע לנו בגידול הילדים שלנו. לא משנה שאנחנו כבר לא נהיה בני זוג יותר – תמיד נישאר זוג ההורים של הילדים שלנו. בשביל ולמען הילדים שלנו כדאי לנו לשמור שהפרידה שלנו תהיה מכובדת ומכבדת ותאפשר לנו להמשיך להיות בקשר גם לאחר הפרידה.

תהליך הגירושין כששני הצדדים מרוצים

תהליך גירושין זה יכול להיות חלק מתהליך של גישור זוגי. גישור זוגי זה תהליך בו שני בני הזוג הולכים למגשר מקצועי (כאשר כל אחד מהם מיוצג על ידי עורך דין משלו) ודרך הגישור שלו מנסים להגיע לפשרות בנוגע להסכם הגירושין שלהם. הסכם זה צריך להיות הוגן באופן יחסי לשני הצדדים. יכול להיות שיהיו סעיפים בהסכם שכל אחד מהצדדים לא יהיה מרוצה מהם. אך המטרה הסופית היא שבסופו של הליך הגישור. שני בני הזוג יהיו מרוצים באופן יחסי מההסכם. במהלך הליך הגישור כל אחד מהצדדים יכול לבקש את התנאים שהוא היה רוצה. תנאים לפרידה ולגירושין מבחינה כספית ומבחינת גידול הילדים שלנו מההחלטה כמה יהיו דמי המזונות ועד ההחלטה איפה יגורו הילדים.